Sunday 4 November 2012

usrah RX-3

salam
malam nie tiba2 aku teringat pasal satu lagi tugasan aku
bukan sekadar tugasan
namun sebuah tanggungjawab
amanah
kerana ia diturunkan oleh Allah buat aku selaku hamba-Nya

tugas ape?
selaku naqibah sebuah kumpulan usrah
tapi usrah nie antara kami jek
melibatkan hanya kawan2 RX3
bukan tak mahu bercampur dengan batch lain
namun adalah lebih baik diterap dlam kalangan kami dahulu
sebelum disebar kepada yg lain
biar rapat antara kami sebelum diluaskan jaringan dengan adik2
eh jap2...apehal masuk jaring bagai pulak nie??=.=

ak dipilih untuk mengetuai kumpulan aku
bukanlah kumpulan sebenarnya
cuma nak senang nampak gambaran
sebab perempuan kan ramai
so secara tak langsung memang akan wujud jugak geng2
bagi aku senang jika dibahagi begini
kerana masa yg diluang of kos lebih banyak bersama geng masing2
keluar shopping n lepak sama2
so lagi effective laa cara nie

tapi masalahnya
aku tak start lagi pown mende nie
bukan tak mau
tapi kadang2 macam tak sesuai jek masa
n ak tak explain lagi kat diowang
even ak tahu tak akan ada masalah
sebab diowang jenis yg boleh terima mende macam nie
nampak jek luaran gila2
namun ajak ke surau masih turun
ceramah pown kami dengar
cuma perlu diajak
sebagai inducer
kadang2 aku sendiri pown macam 2
sebab 2 mula2 aku rasa amatlah tidak layak aku memikul tugasan nie
namun bak kata rakan aku
'bukan saya yg plih kamu,namun Allah'...
sangat bermakna kata2 2
menyentap tangkai hati ak
heeeeeeee

so misi aku sekarang adalah ingin melaksanakan tugas aku
cuma kadang2 keyakinan nie timbul hilang timbul tenggelam
rasa tak kuat nak bagi nasihat kat orang
tapi usrah bukanlah naqibah jek yg bercakap kan
semua ahli harus participate bersama
memberi pendapat masing2
selagi tak bertentangan dengan syariat
semua pandangan diterima
tiada salah tiada betul

cuma persoalan aku
boleh tak kalau di saat kekuatan itu belum jelas
aku hanya mahu melontarkan kata2 nasihat tersebut melalui ruangan2 sosial nie
seperti di FB,twitter or blog
mungkin ada yg membaca
lumrah manusia
apa yg dibaca akan lebih lekat di hati
berbanding apa yg didengar
kerana melalui pembacaan lebih penghayatan
tapi maksud usrah itu sendiri adalah bulatan
kan????kalo tak silap ak...
tengok lah keadaan
 insya Allah
aku akan usaha untuk laksana kan juga satu hari nanti
=)

No comments:

Post a Comment