Wednesday 28 November 2012

kesayuan ayah~~

salam........
baru2 nie aku dengar berita kematian ibu rakan ku
Al-Fatihah buat arwah......

tiba2 aku teringat hal lepas
di saat2 aku perlu hadapi kematian seseorang yg amat penting dalam hidupku
saat aku baru mula menjejakkan kaki ke dunia Universiti
hidup rasa terumbang ambing tika itu
namun atas berkat-Mu Ya Allah
Kau lembutkan hati keluarga ibuku
membantu kami dari sekecil2 hal hingga ke sebesar2 urusan
moga diberkati dan dirahmati hidup kamu semua
wan,ayahngah,makde,ayahchik,makandak,makteh n maksu
juga kepada keluarga mereka
semua nya menghulurkan pertolongan tanpa batasan
sungguh aku bersyukur dan terharu
=)

bali rumah baru2 nie
tiba2 mak bercerita tentang saat2 akhir ayahku
di mana kala itu mereka datang ke KTSN ini
demi menemui aku sejurus selepas tamat orientasi
kami keluar jalan2
after makan ayah hantar ke kolej
sebelum balik ayah peluk aku
seolah2 tidak akan bertemu lagi
sedangkan dalam bayangan aku
dalam dua tiga minggu lagi aku teringin nak balik
n boleh lah ayah aku hantar kembali ke sini
namun harapan tinggal harapan
............................

mak cakap,ayah ada cakap something selepas tinggalkan aku di kolej
saat kereta bergerak dan aku melambaikan tangan
'tengok 2,anak kita 2 dilah'
'kaklong nangis 2 kena tinggal kat sini'
sedangkan aku tak menangis pown
sebab dah biasa kat matrik
n terfikir kuantan dari kL dekat jek
mak cakap sebenarnya ayah yg nampak sayu
melihat aku buat kali terakhir
mungkin dah dirasai
..............................

'ayah bangga ngan kaklong,kaklong anak harapan keluarga kita'
ini kata2 ayah aku
time cuti after matrik
maybe lepas dapat result matrik or permohonan UKM
dapat aku lihat riak wajah ayah
sangat2 lain
even sedang kesuntukan wang
namun tiada riak risau
huhuhuhuhuhuhu

insya Allah
aku akan usaha
demi sebuah harapan
dari ayah
=)

No comments:

Post a Comment