Tuesday 6 November 2012

panahan mata~~

salam
malam2 ginie aku terpanggil pulak nak berbicara soal tajuk entry ak 2
panahan mata
or pandangan mata
orang cakap laa pandangan ke mata nie bahaya
silap buat mahu turun ke hati terus
boleh jadi bahaya or satu nikmah jugak la kot
yela
andai kata betol orangnya n tepat masanya
sesuai ngan keadaan orang 2
ok lah kalau jatuh ke hati pown
untung2 boleh sampai ke jinjang perkahwinan
hehehhe
tapiiiii
bahaya nye kalo tersilap jatuh hati
tersalah panah kat mata orang
kot2 lah dia 2 pakwe or makwe orang ke
mau cari nahas namanya
1st cari gaduh ngan orang
2nd hati sendiri la yg merana
huhuhuhuhuhuhu

oleh itu Islam menggalakkan umatnya agar menundukkan pandangan
pandangan mata sungguh berbisa
hanya satu pandangan
seluruh kehidupan mampu berubah
dengan satu pandangan juga
hati boleh terpaut
lebih parah andai satu pihak sahaja yg mengalami
sakit n merana laaaa
huhu

'sebaik2 perempuan adalah yg tidak memandang dan tidak dipandang'
aku sangat mengharapkan agar dapat menjadi sesempurna itu
tiada yg memandang
oleh itu aku sendiri tidak harus memulakan
dengan memandang dan memanah hati para jejaka
panahan mata perempuan adalah satu fitnah paling besar bagi si lelaki
kerna aku sayang
aku elak
untuk kebahagiaan kamu semua di sana kelak
aku rela dikatakan sombong dan tidak mesra
namun pada masa tertentu
aku boleh jadi ramah dan mesra
bergantung kepada situasi dan suasana
aku bukanlah dingin
tapi di depan ramai2 kaum adam
sesungguhnya aku amat segan
andai kata boleh pakai purdah............
alangkah leganya....
tiba2 aku rela tidak dikenali....
hanya dia yg halal sahaja mengenaliku dengan baik....
=)

No comments:

Post a Comment