Friday 23 November 2012

penangan dentuman guruh~~

salam
siang tadi ada kelas CNS by dr azrina
dr ajar pasal treatment of ANXIETY
mula2 aku macam blur lah jugak
asal time kelas CNS aku jdi blur sebenarnya
hahah
sebab sakit berkenaan otak nie
lemah sikit lah  bagi aku
tapi ilmu kan
nak tak nak kena lah suka
try lah digest

after dr explain
baru lah aku paham
anxiety nie satu condition di mana abnormality in response
towards a fear situation or factor
contoh senang lipas
ada orang takot gile2 ngan haiwan perosak nie
maybe geli or adalah trauma nye kan
dan pelbagai lagi lah

cuma yg buat aku curious
aku nie ada satu benda yg aku takot
takot yg amat sangat
iaitu bunyi dentuman guruh
or aku biasa sebut ribut
bila dah berkawan ngan ramai2 nie
kena lah guna bahasa standard
nanti orang tak paham gaya bahasa aku pulak
dah jadi miscommunication
huhuhhu
aku memang sangat phobia ngan guruh nie
even nak tengok kilat pown aku jadi tak keruan dah

hal nie menjadi lebih teruk bila nak tidur
time 2 lah baru nak start kilat n guruh berdentum
kalau aku dah tidur lena takpe
tak heran dah
even sometimes ade la jugak aku ngah lena2 tidur
tiba2 ada guruh
aku akan terjaga
p2 susah dah la nak tidur
=(

kan rumah kita akan ada tingkap2
so ada la lubang2 n dapat tengok dengan jelas cahaya kilat 2
yg wat aku semakin berdebar
ala2 arrhythmia dah time 2 asenye
nak kata kecik tak lah kot
sampai sekolah menengah still gak ada perasaan phobia 2

yg aku rasa agak teruk sebab aku takkan pandang cahaya kilat 2
so ak akan guna apa2 jek yg boleh dicapai
untuk tutup mata aku
kalau bantal lebih ada tepi
aku amik tutup muka
stiap kali guruh berdentum
hati aku kencang berdebar
dan knpem aku takkan tidur ngan mudah
even sebelah aku ada jek orang
either adik2 or mak ayah aku ke
but still aku berperang dalam hati
ngan perasaan takut 2
kadang2 aku pelik jugak
kenapa aku tengok adik2 aku slumber jek dengar n tengok kilat n guruh 2
kenapa aku jek pelik macam nie
so sekarang aku tahu kenapa.......huhuhuhuhuhu

tapi right now rasa takot 2 macam dah recover skit kot
dah berkurang
dah boleh tidur sorang2 dalam pelbagai keadaan
plus sekarang tak selalu dah guruh malam2
hahahahahaa
time aku kecik jek ke guruh malam2??
or aku dah cukup besar untuk menangani rasa takut 2??
hahahahahahaa
but still aku perlukan teman
skang pown takdelah takot sbb tahu ade jiran2 sebelah bilik
sedap sikit hati

kalau ade teman hidup nanti
make sure die tak takot ngan guruh jugak laa ea
kalau tak......huhuhuhuhuhuhu
dua2 menyorok bawah bantal nanti
hahahaha
p2 anak2 sume mewarisi genetik fobia kat guruh...
great!!
hahahaahahaha
semoga bukan begitu laaa
amiiinn..
=)

k laaah
nak sambung buat kerja
takde kene mngena pown cincin nie..heh3...
sje...suka cincin nie...
=)
salam=)


No comments:

Post a Comment