Friday 23 November 2012

harapan dan hati~~~

salam
pernah kah anda ketemu sama perkataan ini dalam hidup anda
huhuhu
mesti pernah kan
at least berharap ketika mak ayah bawak jalan2
harap boleh makan kat luar
ayah nak belikan apa2 hadiah ke
time birthday
or time cemerlang dalam pape exam
hehehehee
so memang harapan sentiasa bergayutan di leher kita
tipulah andai ada antara kita
tak tahu apa itu harapan
cuma antara besar or kecik jek harapan tu
berharap cemerlang dalam exam
even dah usaha
tapi ada jugak possibility kan untuk tak jadi kenyataan
semuanya bergantung kepada rezeki dari Dia
yang Maha Berkuasa menentukan sesuatu
=)

cuma akan rasa sakit bila harapan itu tidak tertunai
maybe kita yang terlalu gopoh
mungkin Allah sengaja menangguhknnya
demi kebaikan kita
=)

aku pernah berharap
of kos.....
tapi harapan ini berkait soal hati
harapan di beri
dan aku menyambut harapan tersebut dengan satu impian
bersama akhirnya
namun aku sedar
harapan itu kian pudar
dimamah dengan bukti2 bahawa harapan tersebut berubah arah
mungkin hanya aku yg berasa begitu
kerana aku yg berdegil mahu berharap
sedangkan sudah diberi amaran soal patah hati
jika tidak tertunai
so salah hati sendiri
retak kian jelas~~~


namun kini aku mengerti
buat masa ini
tidak perlu aku fikirkan semua ini
bukan keutamaan
andai ada jodoh
moga diketemukan lagi
semoga lebih matang di saat itu
=)

*pernah ada satu harapan yg sangat bermakna
time birthday taun nie
memang sengaja aku tak letak dalam FB
so that aku boleh bezakan kawan baru or lama
ternyata hanya kawan2 sekolah menengah aku jek yg ingat
wan,qayah,pian n diyana antara org pertama...
aku tak salahkan mereka yg masih baru mengenaliku
baru 3 tahun kot
so baru 3 kali bday aku bersama mereka kan
tak salah la kalau tak ingat
tapi dia memang tak wish
apatah lagi ada buah tangan
dipujuk hati
~die bukan lah sape2 ngan ko~~
hanya kawan!!!
kalau aku tak rasa pape kawan laki lain tak wish
so do ngan dia
aishhhhhhh
ALYAA MADIHAH!!
dah takmau fikir laaaaaaaaaaaaa
huhuhu

tibe2 teringat lagu "PERMATA YG DICARI"
huhuhuhuhuhu
terpikat ngan lagu 2
ada kata2 bermakna dalam lirik lagu 2

semuanya terpulang pada Dia
andai ada jodoh
moga diketemukan
insya Allah=)


salam=)

No comments:

Post a Comment