Wednesday 13 June 2012

my family~~

salam

tadi niat nak tidor jap
sebab dah pening2 nie
kot laa boleh bangun malam sikit
mau sambung study
*kalau mampu laaaaaaa...heeee
tapi tiba2 tangan rasa gatal nak menaip
gedik kan ....
jari aku nie laaaaaaaaa
aishhhhhh
=P

title post nie sebijik macam tajuk2 karangan time sekolah dulu2 kan
macam tak ada tajuk ag menarik jek kot ye pown nak buat soalan
aishhhhh
tapi hari nie
rasa nak bercerita semula pasal family aku
my beloved family

family aku tak besar mana pown
sederhana jek
kami tak susah dan tak senang
biasa2 saje
alhamdulillah.....
dikurniakan seorang ayah yg amat berdidakasi dlm memnuhi tuntutan kami sekeluarga
penat lelah siang malam kerja
ak ingat lagi time kecik2 dulu maybe umor 4-5 tahun kot
ayah selalu kerja overtime malam2
siang dah tak ada
malam pown ayah aku keluar
sampai adik bawah aku(time 2 2-3 thun kot) tiap2 malam laa meronta2
nak ikot ayah aku punye pasal
dia ingat ayah aku nak berjalan laa kot
sebab kuar malam2 kan
heh3
lawak2
nak gelak pown ada
sampai pernah guling2 atas pasir luar rumah
last2 atuk aku yg dukung pujuk dia siap bwak g jalan2 ke kedai plak
aku tengok jelaaa
nak pujuk diri sendiri pown meragui
'betol ke ayah aku tak gi jalan2'....hua3
tapi memandangkan mak pown ada kat rumah
betol laa 2
tak pernah ayah tinggal mak kalo nak kuar beli barang or makan2 ke
otak mampu memahami laa sebab da besar sikit
nak compare ngan adik ak
2 blom part adik aku yg no 3 n seterusnya.......
tapi asenye time perempuan nie laa yg kronik sikit kot
manja lain macam
laki nmpak laaa kuat nye
2 belom cerita pasal rebut tempat tidur
nak tidur sebelah ayah
sebelah mak kosong
hahahahahaha
ntohla nape
aku pown lupa awat laa duk berebut nak tdo ngan ayah
sanggup sempit2
best boleh peluk lengan besar ayah kot
empuk jek ase
heeeeeee

opssss,terlebih cerita pulak
tak kenalkan pown ag kan family aku nie
ok
first,,,,the tunjang of the family.....
En AHMAD TAMEZI ZAIDAN
my daddy~~~
Pn FADZILAH ABDUL GHANI
my mummy~~~
ALYAA MADIHAH AHMAD TAMEZI
my ???~~~*sengal......
AISHAH KHUMAIRA AHMAD TAMEZI
my matured sister~~~~
ANIS NAJWA AHMAD TAMEZI
my kalut sister~~~
AHMAD HAFIZUDDIN AHMAD TAMEZI
my beloved brother~~~~
ABDULLAH HAKIM AHMAD TAMEZI
my little brother yg mengada~~

hahahaa....da kenal kan?
ini jelaa family aku
5 beradik cmpur mak ayah
7 org jek semuanya
tapi tak pernah ase bertujuh pown
nak taw nape???
sebab kami stay kat rumah nenek n atuk
sejak lahir2 memang dah tinggal ngan wan n tokki(panggilan atuk nenek aku)
makcik2 pown stay sekali
rumah wan n tokki besar laa jugak
tapi 2 pown buat sendiri
tokki aku memang tukang buat rumah
serba serbi pandai
berkebun pown pakar
siap ada kebun durian seluas 7 ekar
n memang subur laa time zaman2 tokki jaga dulu
sekarang jek dah tak nampk cm kebun
huuuuuuuuu
rindu zaman2 kecik dulu
siap tidur kat kebun ag
even dlm hutan
tak rasa takot
sebab ada ayah,pakcik n tokki kot
terasa selamat
heh3

tapi bila sorang2 makcik kawen
sume pindah dari rumah wan
sebenarnya pindah jek rumah lain
tapi duk kawasan 2 jugak
hua3
so tak rasa terpisah pown
memang aku rasa power la wan n tokki aku nie
anak2 diowg memang tak lari jauh
menantu yg ikot even menantu lelaki
hohohohohohoho
so bila kira2 ngan makcik2 n pakcik2 aku
sekali ngan family diowg
kira besar gak laa family aku kan
bila dah masuk form 4 kot
baru aku pindah ke rumah sendiri
kami pindah ke taman perumahan
tapi!!
taman 2 pown belakang sikit jek dari rumah wan aku tadi
hahahahahaahha
malam2 kalau hari cuti sekolah
memang laa lepak2 kat rumah wan sampai pukul 12 tengah malam kot
memang takley pisah laaa
sebab 2 kami rapat ngan sepupu2 pown
tapi nie belah mak laa
belah ayah lain skit
jauh kot
n jumpa sekali dua kali jek setahun
huhuhuhuhuhuhuhu

dah laa sepupu belah mak nie sume nye muda dari aku
mana tak nya
aku laa cucu sulung
sebab mak aku pown anak slung
adik aku aishah 2 pown cucu kedua
then baru laa ada sorang sepupu aku nie
cucu ktiga
then smbung adik aku pulak cucu keempat
hohohohoh
p2 barulaah makcik aku yg lain pulak beranak
tak ramai sangat pown sepupu aku
tapi kami rapat
kalau time raya ke time tak raya ke
kalau sume dah ada kat rumah wan
macam buat kenduri pown ada
riuh sekampung
hahahahah
nasib laa kalau in case ada orang baru dlm family aku nati
kot2 jenis orang senyap
hahahahaahahaha

semoga kebahagiaan ini terus kekal abadi....
janganlah ada mana2 anasir luar
datang masuk memecah belahkan keutuhan keluarga aku
amiinnn Ya Allah.....

itu jelaa cerita nye
sayang nye diowang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mak n adik2
nati kaklong balik ea
tunggu sikit jek lagi...................
insya Allah doakan kaklong berjaya di snie
dan akhirat kelak.....
=)

No comments:

Post a Comment