Friday 15 June 2012

the duty......

salam
hari nie
post nie
kali nie
ape nie?????
mengarut lagi!!!!!!

tak3.....
lepas ayah pergi kan
ak ada satu perasaan
iaitu takot selain sedih
takot ape??
terasa tempat pergantungan kami hilang tiba2
terlupa bahwa pergantungan kita seharusnya hanya kepada Allah
Tuhan yg Maha Menciptakan kita
time 2 seolah lupakan Dia yg sentiasa ada untuk kita
tidak pernah tak ada
betapa Dia sayangkan kita
kalah laa mak ayah kita
sebab mereka pown milik Dia jugak
suatu saat
akan dipanggil menghadap-Nya
semua akan alami mende nie
cepat or lambat jek bezanya

cuma bila memandangkan hanya ayah jek satu2 nya
orang yg bekerja mencari rezeki dalam family kami
sebab mak tak kerja laaa
just tolong2 ayah jek b4 nie
dan aku sebagai yg sulung
masih belajar
2 tahun lagi
saat2 yg paling aku tunggu
iaitu saat aku mampu menanggung sedikit pembelanjaan family aku
terutama adik2 yg masih sekolah
yelaaa
mak pown dah tua
maybe tiba masanya anak2 pulak yg mmbnting tulang 4 kerat nie kot
tak sabar nye tunggu adik2 sume besar dan berkerjaya
aku laa kot orang paling happy andai sume berjaya
selepas mak n ayah aku
heeeeee
so bila ayah dah takde
terasa takot dan bimbang
macam mana ngan sumber kewangan kami nie??
mana nak cari duit??
boleh makan ke tak nie?
kalo ak maybe tak kisah lagi
tapi adik2 yg kecik 2?
huhuhuhuhu
dan terasa time 2 satu beban tanggungjawab tergalas di bahu aku
automatically!!!
time hari kematian 2 pon dah ada rasa
sebab sume makcik2 datang duk mention pasal 2
'haa,kaklong pasnie kena ambik alih semua tugas ayah 2'
'anak sulung kena banyak berkorban laa demi adik2'
'sabarlaa ea,jaga mak n adik2 2...'
'jaga mak dan adik2,diowang tanggungjawab kamu'
hmmmmmmmm
yelaaaaaaa
tapi Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Dia kurniakan kami family yg baik
yg prihatin ngan nasib kami anak2 yatim nie
iaitu family belah mak aku
diberi tempat berlindung
dihulur segala bantuan
yang paling aku tak sangka
rm10,000 untuk setiap sorang adik2 aku yg prempuan
dimasukkan dalam akaun mereka
dari pakcik aku
buat belanja sekolah katanya.....
kalo adik laki aku plak
dihulur rm50 kot sebulan setiap sorang
buat belanja jugak
dihulur jugak kat mak aku sebulan beberpa ratus
huhuhuhuhuhu
siyessss
tak terbalaz budi pakcik aku nie
dan dia sangat2 menjadi 'bapa' buat kami
dia laa yang aku harapkan boleh jemput dan hantar ke terminal setiap kali ulang alik dari KL
2 belom masuk part makcik aku sorang nie plak
ladtop aku nie
mereka yg sponsor
balik2 rumah dah ada
diowg share duit belikan aku
siap ngan printer lagi
waaaa,terharunyaaaaaaa
kalau dihitung
sampai mati aku tak mampu nak balaz semua budi n jasa baik diowang
maybe aku nak tolong pakcik makcik aku
melalui anak2 mereka laa kot
suatu saat nanti
insya Allah
aku tak lupa.......

kelmarin kol mak aku
sekali lagi diingatkan kol ayah long (abang ayah)
nie family belah ayah pulak
memang tak rapat sangat
terutama bila nenek pown dah takde
huhuhuhu
macam lost contact sikit laaa
ngan sepupu pown
huhuhu
ak taw tak patot
tapi memang aku tak reti laaa nak borak2 ngan pakcik makcik aku belah sana
mak cakap
kol laaaaa,wakil anak2 ayah aku
tanda kami masih tak lupa mereka 2
huhuhuhuhu
nie termasuk dlm tanggungjwab aku laa kan??
aishhhhh
memamg laa lemah kalo bab nak mereka ayat nie
ckap pulak ngan orang tua
salah cakap mau padah dapatnya

sebenarnya ada satu hal
aku kalau boleh takmo langsung jumpa ayahlong aku nie
sebab memang sebijik rupanya ngan ayah aku!!!
hari tu pown jumpa time nenek aku meninggal
tengok dia macam ayah aku ada kat situ
kalau bercakap pown
suara lebih kurang
risau pulak air mata jatuh depan orang ramai
rindu 2 memang tak akan pernah habis
tak pernah surut
malah sentiasa mekar dalam hati
tak tawlaa bila aku betol2 ready nk kol ayah long aku nie
serba salah laa pulak
sebab arahan mak
huhuhuhuhuhuhuhu
nak kol makteh yg agak rapat pown payah
aishhhh
bukan saya lupa pakcik makcik saya
cuma segan dan ego kot
huuuuuuuuuuu
tak reti laaaaaaaaaaa
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu
kalo laa mak memahami perasaan aku yg nie.....
mak!!kaklong mintak maaf........
insya Allah
sedang kumpulkan kekuatan tu
*semoga cepat laa kn terkumpulnya......hohohohooho

moga hidup pakcik makcik tak kira la belah mak n ayah
semuanya diberkati Allah
dan dilindungi-Nya
amiiinnn~~~~~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment