Sunday 10 June 2012

layak ke??

salam
tahun nie umor aku dah cecah 21 tahun
tak sangka pulak dah masuk 20-an
hohohohoho
terasa tua dan hmmm.....

dulu umor cecah 18 n 19 pown dah rasa tak percaya
perangai macam ape jek
umor jek meningkat
huuuuuuuuuuuu
amalan???
tak yah tanya laaaa...hmmmmmmm
apatah lagi bila sampai 21 nie
umor layak mengundi
hua3
tapi 2 tunggu beday la kan
next pilihan raya laa aku involve
kalau jadi tahun nie terlepas lagi laa aku
hohohohoho
rata2 kawan2 aku lebih kurang jek pown perangai nya
tak matang!
kurang serius
dan macam2 la lagi
tambah2 duduk ramai2 nie
tanpa ada orang tua
*kata ko dah tua
nak org tua mana lagi??
heh3
mak ayah laaa maksud aku!
yg boleh guide kita time kesesatan melanda
huuuuuuuuuu
umor2 macam nie laa nak try segala mende kan
nak meneroka dunia laa katakan
tapi tersilap langkah mau merana hidup wooo
huuuuu
so kena guna otak jugak laa kan
seiring dengan iman
insya Allah~~~~~

ada jugak umor macam nie dah sibuk mencari
cari ape??
pasangan hidup
heh3
bab nie memang ramai suka bercakap
semua cerita boleh keluar,berjam2 borak pown tak sedar
hohohohohohoho
ada laaa certain kawan aku sendiri yg dah pown masuk alam baru nie
alam rumah tangga
persoalan yg sering timbul
layak ke kita????
perangai macam budak2 sekolah rendah
ada hati nak kawen
komitmen tinggi kot
mampu ke kita???
tapi ada laa pendapat yg kata
bila kita dah lalui semua 2
then kita akan adapt
kematangan tu akan datang dengan sendiri
kemampuan itu muncul tanpa kita sedari
dari segi kewangan pulak
kita buat mende baik kan
insya Allah Dia bantu kita
takde nya Dia nak biar kita terkapai2 melayari sebuah kehidupan baru
jalan yg diredhai-Nya
itu pendapat aku laaaa

tapi maybe aku side perempuan
selaku orang yg ditanggung
bukan yg menanggung
senang laa cakap kan
huuuuuuuuuuu
tapi logik pe.........................
tapi.....
kebanyakan kawan aku yg dah kawen 2
memang pasangan diowg ag tua laa
da kerja
kalo blaja lagi pown cm ada side income
setakat duit jpa 2
diri sendiri terkapai2
sesak gak hujung2 sem
tapi kalo combine dua orang pnya jpa
kan banyak?????heh3
kalau nak kwen sebaya
maybe umor sekarang tak sesuai laaaa
25 tahun ke atas baru nampak cerah sikit harapan 2
kan?
kalau 30 lambat sangat 2
huhuhuhuhuhu
takpeeee
kawen awal even tak stable ekonomi
sama2 laa kita bina ekonomi 2
saling tolong menolong menjana kewangan family
sama2 berkorban demi kebahagian masa depan
baru sweet
tak semestinya kna kaya or senang btol baru boleh kwen
asal berkeinginan dan berkemampuan
go on jelaaa
cakap kat mak ayah
suh mereka tolong settlekan
buat kecik2 dah laa
cukup laa sesuai ngant taraf kita yg tak berduit sangat lagi nie
hehehehehhh

tiba2 gatal cakap pasal kawen
masuk umor macam nie memang kegatalan tu semakin menyerlah kot
bak kata kawan aku laaaa
heheheh
nak kawen.....tapi takde calon...
cne 2??
rumit2..........
hua3
sudah laa alyaaa weh
study2
aishhhhhhhhhh

HARAM JIKA JADIKAN WANITA ITU KEKASIH ANDAI TIADA NIAT MENIKAHINYA....
andai wanita...kalau lelaki??sama jek ea??hohohohoho

No comments:

Post a Comment