FolLoW bY eMaiL

Tuesday, 13 March 2012

tipu hati sendiri = tak sihat

salam

kenapa nak tipu diri sendiri
tipu hati pulak 2
tahu tak hati awak 2 bernilai sangat
so kenapa nak tipu2 macam nie
nanti sampai satu saat hati 2 dah tak nak bekerja untuk awak
menyesal pown dah tak guna
kerana hati ini terlalu penting dan amat BERNILAI!!!

even kecil kan
tapi dalam subjek anatomy dan fisiology
subjek pelbagai sistem tubuh badan
farmakologi
semua lah yang ada belajar bab mekanisme sistem badan manusia
metabolism ubat dalam badan
kebanyakannya tertumpu kat liver taw
n liver = hati!!
betapa pentingnya sebuah hati
tanpanya kita mungkin tak boleh jalani hidup normal seperti biasa
tanpanya mungkin boleh menyebabkan pelbagai penyakit
and can leads to death!!

so did u really need to lie on your heart???
that's the issue
why3??
hati sakit tubuh badan menjadi lemah lesu tidak bermaya
tapi kadang2 kita cenderung jua untuk menipu ini
lumrah manusia kot
bukan lah maksum kan macam para nabi
mulut bukan lah sentiasa berzikir
hati kadang2 terpesong jugak dari mengingati Allah

namun janganlah sentiasa disemai segala kata2 tipu itu dalam hati
kerana bimbang hati yang satu ni
tidak lagi sihat seperti biasa
menjadi lemah tidak bermaya
maka satu badan dapat effectnya
jangan biarkan hati berduka terlalu lama
bimbang rosak hati tersebut
punah lah segala kehidupan kita

salam=)

No comments:

Post a Comment