Monday 12 March 2012

jangan seksa keluargaku lagi

salam

ayat atas macam mengancam semacam jek kan
banyak tafsiran boleh buat 2
apa yang aku maksudkan
berilah peluang buat kami terutama nenek aku
untuk merasa tenang
dan senang malah happy
tanpa sebarang gangguan
dari awal ada aje yang berdengki

buat rumah besar sikit pown dah kecoh
orang sebelah buat tembok dikatanya nenek aku jugak
macam dah tak ada cerita lain nak buat
pastu duk hantar mende tak elok
semuanya merenggang kan hubungan kami
namun nenek aku masih bertahan
mampu menangkis segala rintangan
terutama selepas arwah atuk meninggal lebih kurang sembilan tahun lalu

namun aku tahu
malah mengakui
ini semua adalah antara ujian Allah buat kami
menguji tahap kesabaran
ketabahan dan kekuatan kami menghadapi segala nya bersama
dan hal2 sebegini juga yang mengukuh kan ukhwah kami
bersatu menghadapi seribu satu dugaan

tapi.............
aku masih juga lemah
tidak berdaya membantu mereka
keluarga ku sendiri
sekarang makcik aku dalam kesakitan
adik aku cakap ada 'benda' dalam badan dia
mula2 tengok macam cramp
tapi aku dah agak
sebab cara dia cramp 2 lain sikit

dan rupanya sampai hari nie pown still tak elok jugak
aku dah risau nie
tapi takmo cakap kat mak aku
nanti mesti mak aku tak bagi fikir
suruh duduk diam2 kat sini
belajar
tapi tadi dah pown nangis
huhuhuhuhu
rasa release sangat
air mata pulak mencurah2
maybe tambah dengan badan panas kot
dengan kerisauan tahap kemuncak
sampai tahap aku dah tak kisah kalau kantoi dengan kawan2
biarlah
even kadang2 aku lebih suka sorok air mata nie
tak suka orang bersimpati
tapi kalau ada yang memujuk aku suka laaa
hehhehhee
betul lah apa yang aku baca dari blog kawan aku tadi
air mata perlu dirai
saat berduka
hanya air mata menemani
bukan lagi kawan2
apatah lagi someone yang tak tahu lah kat mana saat 2
cuma air mata dan Allah ada di samping.....

*tak tahan tumpah air mata kat library plak 2!!!!nasib baik ramai keluar gi kamal laa,gi makan laa...hehehe

No comments:

Post a Comment