FolLoW bY eMaiL

Sunday, 11 March 2012

family kita tak sama

salam
huhuhuhu
entry kali nie
nak sentuh soal kawan dan family
tiba2 aku teralami mende nie
bila aku bawak balik seorang kawan ke rumah hari tu

ok first of all
aku nie dibesarkan dalam sebuah family yang besar
adik beradik ada 5 orang
aku sulung
dan memang kami rapat
HUHa jugak laa kami nie
suara tak payah cakap lah
menjerit sana terpekik sini
pastu kami sekeluarga tinggal di rumah nenek belah mak aku
n semua anak2 nenek aku*makcik aku laa maknanya
tinggal berhampiran jek
so dari awal2 kami memang suka habiskan masa hujung minggu
lepak2 ramai2 kat rumah nenek aku
yang orang tua borak2
perempuan bergosip
lelaki berpolitik
tapi ceria semua
golongan budak2 main sama
time gaduh berlari mengadu
dah abih sesi mengadu main sama2 semula
hahaha
n bile ayah aku dah tak ada sekarang
memang nenek aku suruh kami tinggal bersama
buat teman nenek aku jugak
kami memang rapat
even dengan makcik2 pown
macam dengan sepupu2 jek gurau sana sini
memang sentiasa kecoh
hehehehe
nampak sangat mesra

namun bila kawan aku datang rumah
aku tahu keadaan family die
mungkin tidak sebaik aku
tiada ibu
membesar dengan nenek yang telah meninggal tahun lepas
ada makcik2 yang tidak sehaluan
malah banyak konflik hidupnya
tinggak berasingan dengan ayah
menjauhkan jurang antara mereka
keluarga baru ayahnya menambahkan lagi ketidakselesaan nya

dan aku nampak
mungkin dia sedang membandingkan antara family dia dan aku
maafkan aku
kerana kami memang begitu
tiada niat nak menunjuk atau sengaja menampak kan kebahagian kami
kerana dalam kegembiraan itu sudah pasti ada terselit sedikit kedukaan
semua orang sama
kerana dalam hidup ada duka ada bahagia
think positive
then it will be as positive as we thought

memang aku rasa bersalah
namun apa daya ku
huhuhuhu
hanya ungkapan maaf mampu meniti di bibir....

=(

No comments:

Post a Comment