Friday 7 December 2012

tajamnya kata2

salam
dua tiga menjak aku perhati jek
baru aku sedar
banyak dosa kita buat bila duk layan sangat laman2 sosial nie
contoh twitter and FB
yg aku aktif sangat 2
=.='

kenapa dosa?
membazir masakah??
or melalaikan?
yuppp
maybe one of the causes laa kot
terpulang pada individu

tapi yg aku maksudkan nie
berkaitan ngan dosa dari hati
or tulisan kita
di laman sosial tersebut
mungkin disebabkan perkataan kita
tanpa kita sedar
mengguris hati orang lain
yg kebetulan terbaca
n maybe kebetulan jugak terkena kat dia
kan dah jadi scene terasa-merasa nie
dari boleh bertegur dah bermasam muka
dari kawan boleh jadi separa musuh kot
kan bahaya 2!
huhuuuhuhuhuhuhu

memang kadang2 dalam hati kita takley lari dari ada prasangka
or ada fikiran tentang something or someone
kebiasaannya kita prefer untuk luah
terutama kalau perasaan yg membuak2
contoh marah or dendam
kena lepas or luah jugak 2
cuma kadang2 tengok tempat jugak kot
nak luah ke nak cerita ke
tengok orang sekeliling
n berfikir panjang
cuba buat assumption sendiri
'andai aku post ayat nie,agak2 ada org terasa tak?'
better ada assumption macam 2
dari kita menonong jek post segala mende
then tanpa sedar kita dah buat dosa
huhuhuhuhuhu
dan ingat,dosa sesama manusia
hanya akan terampun jika orang itu sendiri yg ampunkan
lain sikit konsep dosa ngan Allah
kerana Allah itu Maha Pengampun
=)

so bagi aku
kalau nak sangat luah
luah dalam hati jelaa
nak cerita kat orang pown boleh terbocor jugak
tiba2 dah tersebar cerita kita 2
dari xde pape
kan dah jadi isu besar
kalau aku lah
kat mana2 laman pown tak sesuai dah
even blog nie pown dah terbukak kot
bila ada orang tengok
means kena control la sikit
sebab tu aku prefer bercerita soal diri sendiri
awal2 lagi aku dah state
semua cerita hanya lah perihal aku
takde kaitan ngan mereka yg lain
kalau ada pown ak mention
insya Allah semua yg baik2
sebab aku percayakan balasan hukum karma
hari nie kita mengutuk
esok2 mana tahu kita dikutuk pulak
time 2 baru faham kesakitan hati
=(

luahan paling bermakna adalah kepada Allah
of kosss
Allah pasti akan dengar
nak compare kalo post kat sana sini
belum tentu ada orang perasan
tapi kalau diadu kepada Allah
kita tak cakap lagi Allah dah tahu
hebatnya kuasa Dia....=)

semoga esok menjadikan kita lebih baik dari hari ini dan semalam...=)
salam

No comments:

Post a Comment