Thursday 13 December 2012

sebaik2 perancangan

salam

jika semalam aku menangis
hari ini aku belajar menjadi lebih tabah

andai semalam aku mudah terasa lemah
hari ini aku belajar teknik menjadi kuat

semalam kecewa menyelubungi segenap hati aku
hari ini moga dikurniakan segala ketenangan

aku mohon Ya Allah~~~~~

ingin aku pinta agar janganlah diberi ujian sedemikian buat adik ku
dia masih muda untuk mengenal erti kekerasan sebuah hati
masih terlalu muda untuk menjadi tabah dan kuat
terpaksa memotivasikan diri melalui tangisan
sungguh aku tak sanggup Ya Allah

sekurang2nya jika diganti kan dengan aku
tahulah aku handle situasi tersebut
pandailah aku belajar mengeraskan hati
memekakkan telinga
menulikan segala pancaindera
lebih baik dari aku dicop sebagai budak kurang ajar
at least memberontak ak sebgai seorang perempuan
akan kurang berbanding dengan adik lelaki ak
yg masih sedang membesar

namun ak sedar
hanya Engkau yg tahu segalanya
mungkin ada hikmah di sebalik semua ini
hanya kepada-Mu ak serah segala sesuatu.......
berikan kami kesudahan yg baik Ya Allah=)

No comments:

Post a Comment