Wednesday 26 December 2012

bukan ku tak rindu~~~

salam
tengah2 berkumandang lagu bukan ku tak sudi by iklim
tiba2 terdapat ilham pulak nak menaip something
tajuk post nie ak nak tuju kat orang paling special dalam hidup ak
siapa??????
jeng jeng jeng!!!!
hahahahahaha
takyah nak suprise sangat laaaaa pown
mak i lerr.......insan pertama yg aku jumpa lepas puas bertarung
demi keluar ke dunia baru
21 tahun yg lepas
yg kedua aku tak sure lah siapa
kalo duk imagine maybe ayah laaaa
tp doktor n nurse bagai 2 macam mna???
hahahaha
malaz ler nak kaji
heeeeeeeeee

ramai orang tanya
'kenapa tak balik alyaa?'
kan lama gap nie
balik laaa kejap jek
at least time weekend ke
jumpa mak n adik2 kejap pown jadi laaaa
buat hilang rindu
bukan jauh sangat pown rumah ko 2
nati tenang nak study
ambik berkat mak before exam
n bla bla bla........
itu lah antara kata2 mereka2
salah aku jugak kot
sibuk duk mengadu n mengeluh pasal nak balik
tapi tak cerita pulak kenapa tak balik
alasan paling kukuh dan femes
'balik rumah ak tak study'
huhuhuhuhuhu

sebenarnya bukan sebab tu pown
ada sebab lain
yg lebih kuat yg menghalang aku dari balik
kalau ikotkan hati memang meronta2 tengok kawan2 balik
aku pown ada family
dan ak rindu kan family ak
rindu mak dan adik2
tapi.............

bila aku balik
banyak hal ak kena consider
jarak rumah n terminal bas bukanlah dekat aku boleh jalan kaki
kena ada orang hantar
kalau time balik ke rumah pandailah ak balik sendiri
naik teksi ke
bukan berlagak takmau mintak tolong orang
cumaaa
segan makin menebal dalam diri aku nie
cukuplah mereka banyak bantu mak n adik2 ak
takde siapa mengungkit
tapi pertolongan orang nie
kena berpada2 la kot
lama2 orang pown muak jugak
lain hal kalau ayah dan mak sendiri
sebab tu berat hati aku nak balik
kalau sekadar untuk dua tiga hari
hmmmmmmmm

nasib ak agak baik
alhamdulillah
even dah bertukar sem dan tahun pengajian
tapi stay kat bilik yang sama
again ak lega sangat
tak perlu lah nak mintak tolong pakcik makcik ak
nak kena angkut barang2
syukur sangat2

tapi dalam hal nie
Allah sedang mengajar ak erti independent
sesama manusia
hanya kebergantungan itu aku pulangkan kepada Dia
itulah hikmahnya
insya Allah
=)

No comments:

Post a Comment