FolLoW bY eMaiL

Thursday, 20 December 2012

lead by a woman?

salam
di malam hari
tak pown pagi laa kot nie
tetiba terbicara tentang hal2 di kolej
bersama rakan2 di tweet
bukanlah nak mengutuk
cuma meluahkan rasa tak puas hati
n komen2
itu jelah yg mampu kita buat kot
kadang2 dari komen tu mereka maybe dapat ilham nak improve
wallahualam....

dalam perbincangan 2 tiba2 terselit bab perempuan memimpin
layak ke perempuan menjadi seorang ketua
since most of the time emosi jek yang diutamakan
hal nie bukanlah sekadar bualan2 kosong oleh kami2 yg masih tak matang
namun,even dalam Islam
wajib bagi suami (lelaki) yg mengetuai sebuah keluarga
sekaligus mengepalai sebuah bahtera perkahwinan
menjadi pemimpin seisi rumahnya
betapa besar tanggungjawab mereka
Allah yg tetapkan hukum sedemikian
juga, hak talak ada pada siapa?
hanya pada mereka kaum Adam
tiada pada kita kaum Hawa
kenapa????
kerana emosi itulah......`

ustazah aku pernah cakap,
'andai kuasa talak ada pada perempuan,tak mustahil tiap2 hari jatuh talak,
p2 rujuk p2 esok2 talak lagi'
hahahahaha
memang lawak tapi itulah kenyataan nya
emosi perempuan melebihi lelaki
pengurusan emosi wanita pula sangatlah rendah
jika dibanding dengan lelaki

lelaki punyai 9 akal,1 nafsu
perempuan punyai 9 nafsu,1 akal
tengok perbandingan kat atas pown dah jelas
lelaki lebih layak memimpin
mungkin ada certain kes perempuan dibolehkan menjadi ketua
tapi emosi dan perempuan memang tak dapat dipisahkan

sebab hal nie lah ak kurang setuju
melihat perempuan menjadi ketua apa2 persatuan
nak2 ada pulak timbalan nya lelaki
macam ada yg tak kena
tapi kalau ikot kelayakan
itulah yg betul
apa boleh buat.......
harap2 si timbalan boleh membantu laaa menangani hal2 yg berkaitan emosi nie
hohohoohohohohohoho

tapi tak pelik sangat kan
dunia sekarang
dah nak akhir zaman
ramai jek family yg diketuai oleh isteri
si suami masih ada dan sihat
namun segala hal2 urusan keluarga diketuai si isteri
mungkin ada isu gaji isteri lebih tinggi
yg buat si suami rasa rendah diri
sekaligus si isteri rasa berkuasa dengan wang yg ada
hmmmmmmmmmmm
nauzubillah...mohon dijauhkan dari kita semua....

*kahwin cari yg sekufu.....ehh??
tiba2 masuk bab kawen!insya Allah,bila tiba saat itu~~~~~

No comments:

Post a comment