Tuesday 8 May 2012

GREEN LUNG CAPACITY BUILDING CAMP 2012

salam
akhirnya berjaya jugak aku bukak page nie setelah hampir dua minggu menyepi
ye ke????
ye ye jek ko alyaa
huhuhuhu
tapi rasa lama dah jari nie tak menaip2
dah naik kematu pown
hua3
mau nak sempat
dengan segala program2 berlansung pada masa sama
tambah pulak dengan assignment n report berlambak2
mintak disiapkan pada masa yang sama jugak!
sampai satu tahap rasa nak menjerit
rasa nak mengamuk
tapi tak tahu nak lepas kat siapa
last2 diri sendiri jugak yang merana
tapi takpelah
disedapkan hati
memang adat hidup sebagai seorang pelajar nie
malah alam bekerja nanti lebih mencabar
huhuhu

ok,habis mengarut....
aku nak cerita pengalaman kami semua berkem di sungai congkak nie
pada tanggal 4 may 2012 bersamaan hari jumaat tepat jam 3 petang,kami bertolak
menaiki sebuah bas besar muat 44 orang
serta dua buah kereta
menuju ke destinasi kami
sg congkak ecotouria resort..
itupown setelah berhempas pulas usaha kami selama tiga bulan nie
merancang, planning bagai nak rak
meeting sana discuss sini
berapa kali hujung minggu aku burn macam 2 jek sebab gi tengok campsite nie
alhamdulillah Allah permudahkan kami
woods resort kat ulu yam reject kami even dah bayar deposit
ada hikmahnya kan
mula2 memang nak marah laa
tapi sedar jugak memang salah pihak kami jugak
sapa suh pi bayar rm100 jek??
orang bisness kot!!
huhuhuhu
last2 jumpa resort nie yang memang last minute giler jumpa
memang kami tobat taknak lepas dah
bayar terus deposit rm500
hohohohoho
serik punye pasal

bila dah sampai after duk puas mengangkat segala barang2 keperluan kem
bukan setakat baju2 sendiri taw
barang2 kertas2 kotak2 barang2 jamuan
semuanya kami laa yang kena angkat
takkan nak suruh peserta kan
organisasi nie laaa yang terkejar sana sini
tapi puas hati bila semua gembira

then bermulalah kem kami untuk malam pertama
dan aku selaku exco program kem 2
menjalankan tugas mengawal peserta2 semua
seorang diri
agak terkejut sebenarnya
baru taw time 2 partner aku,jing wen kena keluar jemput wakil dak uM yg nak bagi talk nanti
huhuhuhu
memang aku la yg control n conquer semua peserta malam 2
takpe lah
pengalaman yg sangat berharga yee
hehehee

malam 2 kami buat sentry
after habis post mortem dengan semua organisasi
pukul 2 lebey kot
aku serta beberapa rakan
start letak2 tepung dalam belon!
hahahahahha
ada dak laki sikit dalam dewan 2
takde lah takot sangat
maklumlah dalam hutan
tepi sungai malam2 pulak 2
habis dikerah semua yg ada kat situ mintak tolong isikan tepung 2
nak sangat main water battle kan
gile punya berkorban laa 2
sampai pukul 3 kot
kitowang berangkat pulak ke tandas sebab nak letak air pulak
diajak sekali yun n bad
takot punye pasal
even bertiga kan
tapi perempuan jek
so kena laa ada back up
heh3
maka berlima kami masuk tandas lelaki
mengisi air dalam belon2
habis basah2 jugak laa aku
aishhhhh
habis acara mengisi air tu
kitowang gi lepak kat depan dewan pulak
nak tidur tak mengantuk dah
sementara tunggu next turn punya sentry
borak2 laa kejap
ramai2
bising gak laaaa
even dah ramai yg tido
heh3
bukan selalu kan
boleh luang masa ngan kawan2 mcam 2
maka macam2 cerita la keluar
sampai pukul 5 baru la mata aku berat
2 pown yun,bad,shila n min da lama beradu
aku jela tak tido ag
last2 join fatin tido dalam dewan 2
hahahahhaa
tak pernah terpkir plak
sebab dewan 2 terbukak
n laki bebas masuk
tapi bertudunglah kan
just baring time 2
siyes penat
huhuhuhhuhu

then sambung hari kedua
jungle tracking
dan sterusnya segala program kami lalui dengan happy
*harap nye laaaa
hehehehe
tapi aku lega sebab at least aku nampak garis2 senyuman kat muka peserta2 2
even penat kan
then sambung pulak BBQ
sampai laa malam
tapi petang 2 sempat lagi la kami2 para exco mandi manda kat sungai
heh3
peluang depan mata
tak kan nak lepas
mandi jauh2 dari campsite
heheheehe
tinggal jek segala ayam udang sotong bagi dak cina handle
hua3
malam 2 after makan main2 jap ramai
then meeting
after that mata pown dah takley bukak
tido terus sampai pagi tak sedar2
hohohooho

masuk laa hari ketiga
pagi 2 main cheer war!!
agak gile laaa dak2 nie
aku layan jelaaa
hahahahaha
pastu dr mohamad datang bagi talk sikit
then acara penutup
selesai jek acara 2
kami pown bersedia untuk beriver trailing
namun hujan turun dengan lebatnya
sampaikan basah lenjun satu badan
2 belom terjun sungai ag
hampir2 orang 2 batalkan program kami
hampa jek semua
tapi lastly
hujan dah reda
n guruh serta kilat pown berhenti
maka beriver trailing jugak lah kami!!hehheehe

tapi tak sangka pulak ngah redah2 sungai 2
aku hampir tenggelam!!
ak terjatuh ditolak arus air yg sangat kuat
siyez takot
alhamdulillah masih selamat
kuasa Dia
time aku jatuh ak rasa banyak tangan yg pegang aku
teamwork kuat jugak laa kami nie
heh3
tapi malu!!
sebab yun pown pegang bahu aku
arrgghhhhhh
hohohohoho

darurat2
huhuhuhuhu
then abih program 2 maka tamatlah kem kami
rushing2 plak kami balik
sebab pakcik bas dah marah2 nak cepat
aishhhhh
tak sempat bergambar
huhuhuhuhuhuhu

then sampailaa kami di kolej
penat!!!!!!!!!!!!!!
tapi gembira!!!hehehhee
thats all my story about our camp....hehehhee

No comments:

Post a Comment