Friday 11 May 2012

ayah

salam
sebut tadi pasal cinta kepada mak ayah
teringat ayah
apa agaknya khabar ayah di sana?
sihat kah?
sampaikah kiriman kami di dunia ini kepadanya?
dimanakah tempat nya berada sementara menunggu khiamat menjelma?
cukupkah kiriman kami untuk menampung kehidupannya di sana?

mak selalu cakap....
'kaklong selalu lah buat tahlil kat ayah...doa anak2 lebih cepat dan senang sampai...
sebab pertalian anak lebih kuat nak compare ngan orang lain'....
aku anak sulung
even perempuan
tanggungjawab 2 aku sandang dari dulu lagi
betul lah ayah selalu cakap
anak sulung selalu jadi keutamaan
sebab dulu aku selalu merungut sebab jadi anak sulung
yg aku nampak hanyalah berat sebuah tanggungjawab terhadap adik2
tapi ayah selalu sedapkan hati aku
pujuk ayah,'anak sulung best laah,sebab kalau orang luar tanya anak ayah,anak sulung yg ditanya dulu kan,bukan anak kedua atau bongsu'....
then bila dah rasa terpujuk aku pown senyum
dah nampak senyuman aku maknanya terpujuk laa 2
barulah nampak riak kelegaan di muka ayah
time hari ayah pergi buat selamanya hari tu
memang semua cari aku
selaku anak sulung si mati
sebab adik lelaki aku kecik lagi kot
baru 11 tahun
itu salah satu sebab aku risau
perginya ayah membawa turut membawa pergi semangat aku
hasrat aku nak terima segulung ijazah dengan diiringi ayah dan mak tidak kesampaian
so sekarang aku akan make sure mak aku wajib datang time aku konvo 2!!
insya Allah andai dipanjangkan umur dan disihatkan tubuh badan mak
mohon Ya Allah...jangan hampakan hamba-Mu lagi kali ini....

even sampai sekarang
dah hampir dua tahun
ayah meninggalkan kami berenam
hafiz dah masuh sekolah tahfiz
duduk asrama
tinggal hakim jek laa yang paling kerap ada di rumah
aishah kerja,najwa nak SPM
aku bimbangkan mak
kesunyian kah?
harapnya tak laa
dengan kehadiran sepupu kecik aku 2
khaidir n bakal datang adik nya pulak
nampak gayanya
memang mak ak contract kot ngan ayahngah aku 2
hahaha
biarlah,asal masa mak aku terluang
so that mak tak rasa kesepian sangat
even kalau aku sebagai anak pown terasa kehilangan
apatah lagi mak
kehilangan seorang suami
yang selama ni tak pernah terpisah
kesunyian nya tidak dapat aku selami
maafkan kaklong mak
kaklong janji akan cuba sedaya upaya
untuk mengembalikan kebahagiaan keluarga kita
doakan kaklong mak......
agar mudah segala urusan di sini.......

sampai sekarang kalau sampai satu tahap aku terlalu leka sehingga lupa kewajipan aku
malam nya ayah datang dalam mimpi
seolah datang membawa teguran dan ingatan
bahawa aku semakin alpa
huhuhuhuh
maafkan kaklong ayah
bukan lupa....namun sedikit lalai
guide me Ya Allah
to always in ur true pathway
huhuhuhuhu


*dah lama air mata tak tumpah....huhuhuhuhuhuhu
SAYANGILAH MEREKA SELAGI MEREKA ADA DI SISI KITA~~~


No comments:

Post a Comment