FolLoW bY eMaiL

Saturday, 29 September 2012

perihal wanita bertudung labuh

salam
dunia hari nie makin bertambah kan dengan perempuan2 bertudung labuh
tiap2 hari ada jek yg baru nak berjinak dengan penampilan nie
penampilan yg sudah wujud sekian lama dulu
namun masih lagi kekal sehingga ke dunia moden ini
even sudah lama fesyen ini berada dalam kalangan kita
tidak pernah sekali dianggap ketinggalan zaman
kalau nak dibandingkan dengan gaya bertudung yg lain
dunia fesyen sekarang semakin berkembang maju
seiring dengan berkembangnya dunia di luar sana
sehinggakan jika ada yg masih bertudung mengikut fesyen dahulu
seperti zaman2 ibu bapa kita
yg hanya pin di dagu
then ikat bahagian bawah tudung nye
takde simpang2 ke kiri kanan bahu
mesti kita panggil die ketingalan zaman
kelihatan janggal semacam
terutama jika yg memakai 2 dalam kalangan remaja

lain pulak cerita berkenaan tudung labuh nie
orang tua or muda
tiada istilah ketinggalan zaman
malah tiada beza cara pemakaian antara remaja,dewasa dan golongan veteran
seolah semuanya sama
tak nampak pelik pown
hanya mereka yg masih buta ilmu akhirat sahaja yg menggelar
tudung labuh 2 kolot
pakai baju besar2 itu rimas
makin labuh baju n tudung makin panas

bagi aku selaku yg sehingga hari ini masih kekal bertudung labuh
tidak pernah berasa panas apatah lagi rimas
malah perasaan sejuk dan selamat
aman dan tenteram bila memakai yg sebegitu
seolah2 tiada ruang pada tubuh badan kita yg terdedah kepada mereka yg haram melihat
terutama kaum adam
bukan salah mereka jika memandang yg sedia terdedah di depan mata
lumrah nya begitu
lelaki akan mudah tertarik dengan tubuh badan perempuan
mereka suka memandang dan memerhati
ada perempuan yg suka menjadi perhatian lelaki
so tak pelik laa makin ramai juga yg suka mendedah badan mereka
seolah2 berlumba bilangan dua golongan ini
antara yg makin labuh pakaiannya
dan yg makin singkat pakaiannya
maka beruntunglaa mereka yg setiap hari semakin labuh
semakin menutup
cerita silam kita tutup dan buka buku baru
usah diungkit lagi buat teman2 yg sedia untuk berubah
Allah menyambutmu dengan tangan yg terbuka
cuma ujian dari Dia turut sama mengekor
bukan kerana Dia mahu membuangmu sekali lagi
hanya ingin menguji mu
kerana DIa sayangkan kita
analogi nya macam orang bercinta la
andai ada orang meluah perasaan kat kita
kita pown sayang kat dia
tapi kadang2 kita suka buat hal2 yg menguji kesabaran die
just nak uji cinta dia untuk kita
betul2 utuh ke
atau just sekejap jek perasaan tu
begitu laa Allah
beruntungla mereka yg telah mendpat hidayah-Nya
dapat merasai cinta-Nya
alhamdulillah,,,,,,,,

namun pakai tudung labuh bukanlah brmakna die tahu segalanya tentang hukum agama
masih ada banyak kekurangannya
Allah sahaja yg mengetahui
cuma die maybe selamat dari panahan mata2 nakal
dan terlindung dari perkara2 yg menjurus kepada maksiat
insya Allah
bimbang juga timbul perasaan takbur dan sombong
disebabkan pemakaian yg dirasa sangat sempurna dibanding ngan orang lain
ikhlas itu sangat tersembunyi
ibarat semut hitam berjalan di atas batu hitam pada waktu malam
begitu terlindung
subhanallah................

ok laaaa
sekian sahaja nota dari hati kecil perihal tudung labuh..
pasal nie boleh laa nak hurai panjang sikit
sebab memang aku sendiri yg mengamalkan
kalau bab lain
wallahualam......
=)
salam

No comments:

Post a comment