Tuesday 25 September 2012

family oh family~~~

salam
tadi macam ada org cakap
'nie last post untk malam nie'
nie ape plak tetibe muncul satu ag post nie????
hahahahah
manusia hanya merancang
Allah yg tentukan semuanya..
hua3
boleh pulak aplikasi hal 2 kat snie
sudah2
main2 jek taw
kang ada pulak yg slah maksud
takde niat nak main2 ngan hukum Allah
tak expect pown ada org baca
tapi kot la ada kan
sebab baru jek tukar setting tadi
heh3

saya anak sulung
so what???
orang lain berlambak lagi anak sulung laaaaa
tak heran ngan status 2
huhuhuhu
ak pown tak rasa special sangat pown
malah aku tak rasa ak layak ngan kedudukan 2
tak sesuai ngan watak kot
even kawan2 pown macam ramai tak percaya
'kau anak sulung alyaa'???
=.='
dah dua tahun kenal kot
hahaha
watever laaaa
kat u nie kita jarang nak ingat kot pasal kengkawan kita
pasal family diowg
sebab ramai sangat
yg tahu sikit2 pown bila dah betul2 rapat
n satu ag tak sempat sangat nak jadi penyelidik family orang
sebab masalah nie makin bertambah bila kita makin menginjak dewasa
waaaaaaa
ayat!!!
sastera kottttt
sejak bila alyaa ooiiii
jadi sasterawati pulak
errkkkkkk...nak tercekik
sains nie pown terkedek kedek lagi
adeihhhhh

family aku macam family orang lain
normal
janganlah disangka aku bertudung labuh
maka semua ahli keluarga aku alim2 belaka
even mak aku baru berjinak ngan tudung labuh
kami mendahului mak
itu pown sebab sekolah memang wajibkan pemakaian tudung labuh 2
tapi tak rasa terpaksa pown pakai
sebab sejak darjah satu dah bertudung
dah biasa
tapi pendek laa kan time sekolah rendah 2
then masuk form 1 start tudung labuh
rasa nya muda lagi kot
mentah lagi kalau nak memberontak pown
so sebab 2 laa macam redha jek mak ayah suruh masuk sekolah agama 2
kata mereka,'nati boleh jadi macam maksu'...
time 2 maksu aku jela yg aku nampak
umor pown tak jauh beza
sebab flow dia belajar macam cantik
dari sekolah,masuk kolej then uia...
so ak fikir masuk sekolah nie aku boleh la berjaya
n ikot jejak langkah maksu aku
pemikiran budak2 sekolah rendah kan
siap kena gi interview bagai sekolah nie
tapi diturutkan jua
*maybe sifat menurut cakap orang tua yg ayah aku ada sedikit sebanyak aku warisi kot
heh3
nasib laa interview kena baca tulisan jawi n mengaji
bukan lah ak pro,tapi at least aku yakin aku boleh buat
takde lah gagap2 kan
time 2 dah khatam quran
dan alhamdulillah sangat2
kami adik beradik macam senang skit mengenal huruf al-quran
berkat kesabaran nenek kami mengajar kot
siap atuk kami pegang rotan ag kot kalau kami wat alasan takmo ngaji
dulu memang lah rasa seksa jek
nak marah pown ada
tapi sekarang baru sedar
banyak sangat kebaikan atuk nenek buat macam 2
dah tua2 nie baru nampak semua hikmah 2
tinggal adik bongsu 2 jek tak khatam2 ag
aishhhh
bila masuk bab laki nie kan
memang laaaaaa
malas 2 no satu
banyak dalih pulak 2!
lega lah ayah aku
lepas satu beban tanggungjawab dia
at least even bukan ayah yg ajar pown
tapi kesabaran ayah sanggup duduk ngan ayah mak mertua
kami dapat belajar mengaji free
dah laa free
berkat pulak 2
sekarang kami pulak tiga beradik ajar sepupu2 kami
alhamdulillah
Engkau permudahkan bagi kami
segala pujian aku pulangkan hanya kepada-Mu....

sooo.....
family aku nie biasa2 jek
*dari tadi ayat nie
p2 melalut cerita mende lain pulak
hahahaha
mau tak panjang satu entry aku
heh3...
even makcik2 aku pown biasa2 jek
tiada yg perfect kan dalam dunia nie
namun ak mohon dikurniakan jodoh yg mampu membimbing aku
ke jalan-Mu
menuju al-jannah yg hakiki
amiinnn~~~~~

dan bila dikatakn family aku macam family orang lain
ada lah masalah juge
baru2 nie adik aku mengadu
ada problem kat rumah
aku taw adik aku takkan mengadu
sampai nak tepon bagai
kecuali die tak taw nak cakap kat sape dah
ngah sedey sangat laa 2
berat gak beban adik ak sorang nie
kalau aku pown mesti aku tak mampu
~maaflah kakngah
saya bukan tak peduli
cuma kat sini agak buzy sikit
huhuhuhu
insya Allah
Allah uji sebab Dia tahu awak kuat
mampu tanggung segala beban 2
setakat menguji ketabahan kita
tapi 2 lah
nak pujuk or cakap panjang2
terhad la sikit
nanti balik rumah kita try la settle
huhuhuhuhuhu

*tak pasal2 bermonolog plak kat sini
bajet adik kau boleh baca ke alyaa???
dia mana ada blog lerrrrr
adoiiiii
ape laaaaa wehhh
siyes kepala agak biul
sangat larut malam yeeeeeeeee
harap maklum~~~~~
=P

tapi kebahagian itu terletak kepada family jugak
pandang muka mak,ayah,adik2
semua masalah terasa hilang serta merta
terbang melayang entah ke mana
terasa sokongan dari mereka mengatasi segala beban 2
agak pelik laaa kan kalau ada orang sanggup buang family tercinta demi cinta
huhuhuhuhuhu
dan mereka yg sanggup lari dari rumah laaaa
memberontak laa konon
nak kata besar dah pndai jaga diri
aku yg dah masuk alam dewasa nie pown still takot nak keluar rumah sesuka hati
kat sini pown nak keluar mana kena berteman
kalau kes lari rumah 2
nak lari ke mana sangat pown
cetek sangat laa pemikiran adik2 oooii
last2 kembali kepada family jugak
sebab last2 baru sedar yg duduk ngan family jek selamat kan
uhuhuhuhuhu
masalah takkan settle kalau kita lari
tapi akan selesai dan lega bila kita hadapi semuanya
hadapi dengan berani
Allah kan ada
Dia takkan biar hamba-Nya nie terkapai2 jek
dengan syarat kena lah beriman ngan segala suruhan dan hindari larangan-Nya
so being brave
go on
face all ur problems
tell them
u have a very2 BIG Allah........
they are too small to HIM.......=)
orait????

sebenarnya nie banyak nak nasihat diri sendiri
hahahahaha
nak meredakan perasaan sendiri
hati ngan gundah gulana nieeeeee
huhuhuhuhuhu
andai kata takmo fikir
adakah bermakna aku ingin lari dari masalah jugak??
kalau yeeee
tak salah la kan aku berfikir...
cuma jangan lebih kot
hahahahaahha
masalah laa perempuan nie
complicated sangat
betollah kalau ada laki cakap
'women is the most complicated creatures He had created'
mudah emo
mudah menangis
pastu tiba2 boleh gelak2 pulak
cepat jek sejuk kalau pas melenting
hahahahahaha
itulah perempuan
OR itulah alyaa madihah ahmad tamezi??
heh3....
siapa yg tahu 2 paham2 jela...heheehhee
orait then....asenye pasnie takde dah kot post
untuk malam nie laaaa
dah over nie......
hehe
salam=)

No comments:

Post a Comment