Wednesday 18 April 2012

antara dua pilihan...hidup atau mati??

salam
dah lama jugak rasanya sunyi jek blog nie
hati kecil nie busy sikit bila dah masuk kelas semula
orang cakap!!............heeeeee
tapi tak adalah busy pown sebenarnya
cuma bila dah duduk ramai2 nie
macam ade magnet jek kat bilik diowng 2
tertarik2 nak lepak kat sana
aishhh

macam yg aku pernah cakap dulu2
hidup kita nie penuh dengan pilihan
biasanya ada dua pilihan
yang menuntut kita untuk membuat sebaik2 keputusan
agar tidak merana di kemudian hari atas kesilapan pada hari ini

so aku nak cerita pasal situasi yang aku hadapi dua tiga hari nie
berkenaan dengan pilihan
tapi tak adalah seadvance tajuk post aku 2 pown
hehehe
antara hidup dan mati 2!!!
agak over yeee...
sebenarnya aku kena pilih antara kelas TM kat PPUKM or test lesen motor
kebetulan waktu yang sama
kacau betul laaa
aku dah semangat before cuti lagi aku dah berangan nak g ppukm 2
tak pernah tengok lagi
padahal UKM punye hospital
huhuhuhu
tup2 semalam baru tahu test JPJ ak sesi petang
nak menangis rasa
2 yang jadi tension sekejap
habis yang lain pulak jadi mangsa

dah laa teringin nak g ppukm 2
pastue ngan rasa bersalah ponteng kelas
bertambah kekusutan
tapi kepada-Nya kita mengadu
insya Allah semua nya kembali tenang
ok jek test tadi pown
smooth jek flow nye
alhadulillah
n berita paling baik nye
kelas kat ppukm 2 diowg cakap biasa jek
sejam jek pergi
n macam lecture biasa jek
ada yg cakap 'baik takyah g'!!
fuhhhhhhhhhh
lega laaa aku
heheheheheeheeh

moral of the story nye
kita janganlah melatah atas ape yg terjadi pada kita
tilik dulu
fikir dalam2 n bila dah pasti buat laa sebaik2 keputusan yang boleh
hidup memang tidak terlepas dalam membuat pilihan~~~~~~

No comments:

Post a Comment