Tuesday 3 April 2012

adik2 ku

salam
post hari nie nak cakap pasal adik2 aku la
tadi terbaca post someone
die cakap pasal adik beradik die
tiba2 membuak2 kerinduan menerpa hati kecil
heeeeeee

alhamdulillah
di dunia Allah kurniakan aku empat(4) orang adik
cukup ramai nak riuhkan suasana dan meriahkan hidup aku
kebetulan aku memang jenis suka bising2
tak suka laa rumah sepi macam tanah perkuburan
best riuh2 nie
kecoh2 jek terutama time semua ada berkumpul
dulu time ayah masih ada
malam2 laa kami akan berkumpul
nak2 kalau malam hujung minggu
lepak2 kat ruang tamu
kadang2 sambil makan2
ada laa yg jadi chef sementara malam 2
even dalam terpaksa pown
yg relax nye ayah,mak ,hafiz n hakim laaa
kami bertiga perempuan of kos laa kena bertugas sebagai chef sementara tu
selalunye gilir2
heeeeee
pastu kalau hari ahad
memang selalu nye ayah aku cuti
ape lagi
guna peluang tu sepenuhnya
masa bersama keluarga
fon konpem2 aku letak jauh2

sampai sekarang aku masih terbayang saat itu
merindui dan berharap saat tu akan berulang
namun akal waras masih dapat menilai kebenaran
masa lepas tak boleh diulang
apatah lagi dengan ketiadaan ayah yang kekal
tidak boleh patah kembali
cuma yang tinggal kini hanya kenangan
namun kami yang masih hidup ini
harus teruskan kehidupan seperti biasa
dan masih bergelak ketawa macam dulu
hujung minggu masih lepak bersama
cuma kali ni lebih ramai
dengan makcik2 dan nenek
semua pakat join lepak
sempooiii laaaa
hahah

kuatkan semangat alyaa
ko ketua keluarga tu
kena sentiasa tabah
walau apa jua yang mendatang
lindungi mak dan adik2
itu yg utama
kebahagiaan mereka menjadi keutamaan ku

insya Allah
doakan aku berjaya habiskan degree ini
dapat kerja dengan pendapatan yg terjamin
agar dapat aku menanngung familyku
kerana mereka nyawaku................

sekian...wallaualam
inilah kami 5 beradik....hehee
salam

No comments:

Post a Comment