Saturday 4 May 2013

kawan vs sahabat

salam
ade beza ke dua panggilan tu?
sahabat...
kawan....
teman?
rakan?

hohohoho
banyak jugak term2 yang seangkatan nie
tapi tak semestinya membawa makna yg sama
kawan tu bagi aku semua yg kita kenal kot
tak kesah laa pernah tegur tak
asal namanya seangkatan tu kawan la kot
kadang2 tak pernah nampak muka,kenal kat alam maya jek pown
da boleh panggil as kawan

sahabat pulak someone yg betul2 rapat ngan kita
yang memang kita biasa bercerita segala kisah suka duka
maybe bukan best friend
sbb besenye best friend tu sorang jek kan
sahabat tu boleh jadi ramai
misalnya macam situasi aku sekarang nie la
hampir 10 orang kot satu geng
sume jenis boleh cerita semua kisah

teman?
teman sehidup semati
means orang yg betul2 rapat ke??
ea?
ak tak sure sebenarnya
hahaha

rakan bagi aku,sama jek macam kawan
cuma ia adalah term yg agak skema
hua3
itu pendapat aku laa

cuma aku taw pasal sahabat n kawan tu
dulu,ade sorang kawan baik aku nie
*tadi kata sorang jek best friend kan?
hahahaha
ak ase dia sorang jek kot
kalau pempuan lain sikit kot
sebab ramai sangat
semuanya rapat
hehehhee
so korang taw laaa kan kawan baik ak nie bukan pempuan ea

dia tanya,'ko anggap ak kawan k?'
agak pelik soalan tu sbenarnya
ak balas jela,'dah tu,kalo bukan kawan ape lagi?'
dia jawab,'maybe sahabat'
pastu dia la yang explain makna kawan n sahabat tu
ada beza rupanya
heheheheeeh

tu jelaaaaa
tiba2 teringat kat perbualan hari tu jek
so saje nk cerita kat korang kat snie
hehehehhe
pasnie boleh la beza kan
antara kawan n sahabat
n teman,maybe....
hehehhheehe

tapi mereka yg terbaik
bukanlah yg paling lama dikenali
tapi mereka yg sentiasa di sisi kita dia saat senang dan susah
=)

No comments:

Post a Comment