FolLoW bY eMaiL

Saturday, 7 July 2012

+ve VS -ve

salam
hal nie kan timbul sejak aku cuti nie
tetibe
time ngah duk memasak kat dapur
tolong2 mak kacau2 ape ntah masa 2
kepala menerawang kat mende lain
aishhhh
jadi separa sedar kejap time 2
nasib baik laa sedar la jugak ada mende atas dapur
kalo tak mau hangus
then apa lagi
'anak dara ape nie dah umo 21 tahun,da boleh kwen pown...tak reti masak'
senyum  jela kalo mak ak cakap macam 2
umo jek 21 mak oiii
anak mak nie memang tak layak lagi
nak jaga anak teruna orang
mau kurus anak orang 2 duduk ngan kaklong nie
lain lah kalo dia yg pandai masak
heh3
boleh ak buat kerja lain kan
aishhhh
melalut lagi!!!!
but correction!
bukan tak reti masak ok
cuma bila ada mak kat tepi
bakat mencampak segala bahan 2 tapi hasil sedap
jadi kurang berkilau laaaaa
bakat 2 terserlah hanya bila masa terdesak
n mak tak ada
dah bile aku cakap macam 2
mak ak cakap ape taw?
'dah 2 biar mak mati laaa'
pulak dahhhh!!!!!!
tak ada niat pownnnnnnnnn
terkedu aku dengar kata2 mak ak
adoiiiii mak
bukan ape
bila mak ada
ak terbatas nak letak segala mende yg ada dalam otak mengarut aku nie
n ak pulak bukan jenis skema nak masak ikot segala procedure bagai
kadang2 bahaya gak macam 2
tapi memang jiwa aku tak boleh
huishhhhhhhhhh
ada orang cakap certain perempuan tak suka kongsi dapur ngan perempuan lain
dan ak rasa aku bakal punyai ciri2 2 laaaaa
kalau ngan adik2 aku xpee
sebab sekepala kot
hua3
macam kes ari tu laaaa
ayahngah aku mintak tolong aku masakkan meggi kat dia
special punya laaaa
bukan laa gaya masak kat kolej 2
ape kelas!
heheheehheee
sebab nya dia da pernah rasa aku masak kat umah nenek aku ari 2
time masak kat umah dia 2
ada mak mertua ayah ngah aku
datang sini sebab jaga anak dia dalam pantang
p2 wan(mak mertua ayahngah) cakap dia nak tengok ak masak
sebab tak pernah lagi selama nie masak meggi
macam pelik
tapi maybe betol laa kot
orang tua2 dulu mana makan mende2 2
aku pown separuh rela membiarkan wan 2 berdiri sebelah aku
diperhati aku dari awal sampai siap
memang betul2 gaya nak belajar
lawak pown ada
last2 wan rasa sikit
nasib dia puji sedap
heh3
siap disimpan buat anak terunanya yg akan balik dari kerja petang 2
anak dia means adik ipar ayahngah aku laa
tumpang umah ayahngah sementara kot
sebab dapat kerja kat sini
huhuhuhuhuhu
da tak boleh bebas2 aku kat umah ayahngah aku
aishhhhhhh

haaaaaaaa
nak cerita pasal mende lain
tapi pi melarat pasal hal lain kan
alyaa3
huhuhuhuhuhu
tajuk aku kat atas 2
+ve VS -ve?
ape maksudnya?
ak pown mula2 tak paham sangat
even otak aku yg menjana idea nie
dah cuti nie jadi lembab sikit
heh3
hmmmmmm
sebenarnya..................................
pasal fikiran kita nie
fikiran positif or negatif
yg mana baik?
macam pelik jek bunyinya kan
trang tang tang da jelas terang lagi bersuluh
of kos positif 2 yg baik
so yg 2 la better
tapi bagi aku
kes aku nie
macam nie.....

kalau aku berfikiran positif
aku anggap yg baik2 jek
semua yg indah yg aku bayangkan
tiada cacat cela nya
segala yg baik tiada yg buruk
melalui pemikiran sebegini
aku akan bahagia
gembira sangat2
sehingga kadang2 lupa bahawa kegembiraan itu boleh lenyap sekelip mata
tapi andai kata bila hati dah gembira
tiba2 diranggut oleh satu kenyataan
yg selama nie ditutupi oleh pemikiran positif 2
aku bimbang andai hati tidak mampu menampung rasa kecewa itu
seolah harapan yg disandar telah direnggut sekelip mata
hancur berkecai hati saat itu juga
pasti parah kesannya
cuba bandingkan......

bila kita berfikiran negatif
tentunya pelbagai jelmaan yg buruk2 dan tidak baik
sentiasa berlayar di ingatan
membuat perasaan sentiasa dipagut resah
gelisah dan sedih
tiada harapan disandarkan
dan apabila saat kenyataan terbentang di depan mata
hati yg sudah terbiasa pilu hanya akan bertambah sayu
namun tidak akan hancur berkecai
bagi aku
kerana sudah terbiasa
sedia maklum akan keadaan itu
akan kemungkinan itu
malah kenyataan itu dapat diterima dengan lebih cepat
dan mudah
dengan harapannya lah

tapi ini sekadar pandangan aku
pendapat dan pemikiran orang lain
juga penting
namun aku tidak punyai kekuatan untuk bertanya soal ni
bimbang dikatakan pelik
huhuhuhuhuhuhuhuhu
tapi memang on the spot je ak berfikir ini semua
melihatkan kondisi situasi aku sekarang

hanya sebuah keyakinan yg terbina di atas satu kepercayaan
hasil dari rasa dalam hati
yg tak mampu diungkap dengan kata2
tapiiiiiiii..................................
=(





No comments:

Post a Comment