Sunday 10 February 2013

beli baju tak pakai~~

salam
cuti sem dah tinggal beberapa hari jek lagi
cepatnya masa berlalu
rasa baru semalam habis paper final exam
hua3
pape pown hidup harus diteruskan dengan sebaiknya
biarlah lambat or cepat masa tu berlalu
orait???
=)

based on tajuk entry aku kali nie
yeke pasal baju?
sebenarnya takde kaitan pown ngan baju or pape pakaian
aku nak samakan ngan situasi aku nie jek
hhehehehehehehe

dua tiga hari adik aku (aishah) duk kat rumah
balik cuti raya cina
duk mengadap ladtop nye
wat assignment
semua kerja pasal isu2 agama
siap ngan kena masukkan dalil Al-Quran ag
patotlaa sibuk dia pesan suh install tulisan jawi dalam ladtop baru dia hari tu
sebab aku yg pi beli n pilihkan ladtop dia 2
kira bertukar laa,time beli ladtop ak dia yg tolong pilihkan
n of kos gi ngan makcik aku
heheehe
tak berani nak pi beli sendiri

bila aku tengok keyboard dia penuh ngan tulisan jawi
macam teringin la pulak nak ambik bidang agama
tak pun nak sambung belajar sambil2 study farmasi
amacam???
hohohohohoho
bukan apa
terdetik jugak dalam hati
basic aku dah ada
tapi tergendala lepas keluar dari sekolah
once masuk matrik memang aku betul2 tinggal segala yg aku pernah belajar kat sekolah
fekah,tauhid,akhlak,sirah,tafsir,hadis etc
memang ilmu akhirat nie tak semestinya kena ada kelas
tapi nama nya aku nak mendalami sendiri
errrkkkkkk
fokus aku betul2 pada ilmu dunia jek nampak gayanya
patotlaaaaaaa,result aku makin jatuh n jatuh
huhuhuhuhuhuhu
kalau dulu setiap malam khamis baca yasin sambil tadah air
sekarang??
yasin still baca
tapi air entah kat mana
huhuhuhuhu
satu lagi kelemahan aku,
aku tak suka tunjuk amalan2 aku depan kawan2
maybe sebab tu aku makin lalai
dah tak consistent macam dulu
hmmmmmmmm

kalau bahasa arab takyah cakap laa
lagi hampeh
last aku betul2 belajar bahasa arab time form 5 la kot
kalau dulu dengar aku boleh faham
nak buat karangan BA pown boleh laaaa
even kadang2 nahu nya macam tunggang langgang
NAHU= GRAMMAR
asal orang boleh paham okay laa tu
bak kata ustaz aku
heeeeeeeeeeee
sekarang aku sedar
betullah kata perumpaan tu
'ilmu bila amalin,kassyajaratin bila samaratin'
atau mafhumnya,ilmu tanpa amal umpama pokok tanpa buah......

kosa kata yg aku kumpul dan hafal dulu
semua macam dah hilang sikit demi sedikit
paling jelas bila aku gagal nak mengajar adik2 or sepupu ak buat homework BA
arrrrrgggghhhhhhhhh
tension!
last2 ak pass kat adik aku aishah or najwa
huuuuuuuuuuu
untunglah aishah ambik stam
still belajar BA
n even sekrang pown dia amik syariah
tak lari jauh pown dari bidang agama nie
najwa pulak baru abih spm
so ilmu BA 2 masih segar laa kot
hahahahah
bukan macam aku
dah berkarat
n tak asah2 dah pulak tu
mau tak kronik lupanya
hmmmmmmmmmm

kadang2 sambil baca Al-Quran aku tengok2 gak tafsirnya
dengan harapan mampu la kembalikan kemahiran berbahasa arab nie
uhuhuhuhuhuhu
cuma yg aku pohon
jangan lah dijauhkan aku dan dipesongkan hatiku
dari jalan-Mu
Ya Rabbil A'lamin.....=)

No comments:

Post a Comment